Tilbage til webshop

Liver å Lystfiskerforening blev i midt firserne stiftet og grundlagt af følgende tre unge ivrige lystfiskere fra Vrå, nemlig Jakob Vejen, Per Dahl Christiansen og Lars Uthsen Holm Jakobsen.

Liver å er kendt for sine mange, og store bækørreder. Det er ikke unormalt med bækørreder over 60 cm.  De bliver alle genudsat af medlemmerne for at skåne bestanden af disse flotte fisk.

Der er også igennem årene fanget mange store havørreder med den største på hele 11.4 kg.

På trods af en lang række uheldige forureninger har skiftende bestyrelser evnet at holde fanen højt og sammen med andre ildsjæle, har de fået liv i åen igen med udsætninger og vandløbsrestaureringer.

Netop vandløbsrestaureringer ligges der et meget stort stykke arbejde i, og dette arbejde begynder nu at bære frugt. De næste år bliver meget spændende at følge, da fiskeriet fra nu af kun bliver bedre år for år.

De nyanlagte gydepladser bliver brugt flittigt, og det vil jo helt sikkert kunne mærkes fremadrettet.